egy küzdelem naplója

Agydaganat-napló

Agydaganat-napló

Életjel: mi történt az elmúlt hetekben?

2024. február 20. - Daganat Agy

Sűrű elnézést mindenkitől, aki követte a blogot, én pedig elhanyagoltam...

Elspoilerezem: január 10.-én munkába álltam, azóta dolgozom. Elkopott közel 15.000 km a kocsi kereke alatt ez idő alatt, ami nálam normális mennyiségnek számít (évi 100-120e km-t megyek), szóval tényleg kezdek visszazökkenni.

Haladjunk sorban:

SZÖVETTAN

Január első hetében még mindig semmi infó nem volt, jött a sugallat, hogy nézzünk rá az EESZT-re, és láss csodát, már a két ünnep között (!) ott volt az eredmény.
Rávetettük magunkat, de orvosi nyelven volt, semmi kézzelfoghatót nem tartalmazott a laikus emberek számára, így maradt a google keresés.

Ami alapján az rajzolódott ki, hogy jóindulatú, de nem a legjobbak az értékek. Közben elküldtem egy orvos ismerősnek, aki 2 perc múlva hívott is, és leforditotta a doksit.

Jóindulatú, de kiújulhat kategóriás, aminek az esélye 5-10%.
Nekem ez már jó hír volt.

Másnap hívott a doki is (aki műtött), elmondta ugyanezeket.

A műtét utáni 5. héten kaptam a kérdést, hogy szedek-e Milgammát, mert hogy az segíti az idegpályákat regenerálódni. Természetesen ezt nem a kezelőorvos kérdezte, hanem külsős ismerős... Vettem hát (krva drága), és elkezdtem szedni. Tök jó, hogy erről említés nem történt sehol, senkitől aki kezelt.

6 HETES KONTROLL

A kontroll előtt 1 héttel hívtam az Amerikai úti klinikát időpontegyeztetésre, ahol sok-sok telefonálás után sikerült elérni egy asszisztenst, aki felháborodottan közölte, hogy hetekkel előre be vannak táblázva, legközelebb február végére van szabad időpont a dokihoz. Miért nem hivtam őket korábban?

Bakker, mert erről nem szólt senki... 1 hete a doki sem mondta, 5 hete a varratszedésnél sem a másik.

"Menjen oda 10-12 között és ülje ki a sort." - hangzott el az ukász.

Odaértem 9.50re, de már full tele volt a váró, sorszám alapján hívták az embereket. Volt is nagy morgolódás, főleg az öregek részéről.
Csodák csodájára 12 körül behívtak.

Doki kérdezgetett, én elmondtam, hogy egy erős üdvözlést küldök az altatóorvosnak az állkapcsom miatt, de egyébként jól vagyok, rendben van mindenem.

Mivel a daganat Grade II-es, van esély a kiújulásra, 3 hónap múlva MRI vizsgálat. Öt perc alatt megvolt a kontroll, mehettem utamra.
"Az érzéketlenségekkel legyek türelmes, minimum 3 hónap kelleni fog a regenerálódásra."

ÁLLKAPOCS vs JOBB SZEM

Az állkapcsomnak kellett pár hét, mire helyrejött, helyrerakták. Most is érzem még, de már rendesen tudok enni és tátogni, csak ritkán fáj.

A jobb szememnél pár hétig még nem volt perifériás látásom, ültem az anyósülésen és ahogy bámultam a tájat, ugráltak elő a jelzőtáblák és oszlopok. Gamer-nyelven: lagolt a látásom.

Január végén aztán feldagadt az arcom pár napra, ami aztán azóta is vissza-visszatér. Ha fel van dagadva, a szemem nem könnyezik. Ha nincs, akkor a szemem könnyezik, de nem tapad meg a szemgolyón, hanem lecsorog az arcomon.
Emiatt az a hülye érzésem van, hogy szét van ázva a szemgolyóm, konkrétan mintha ki akarna esni, miközben pedig száraz és ég. Műkönnyet és szemcseppet használnom kell rendszeresen, és sokkal hamarabb kifárad a szemem emiatt.

KIS VILLÁMCSAPÁSOK

Az idegi pályák kezdenek regenerálódni, ami abban nyilvánul meg, hogy villámcsapásszerű fájdalmaim vannak a műtéti heg körül, újabban pedig a koponyán, ahol a daganat volt.
Ezek váratlanul jönnek, némelyik rohadtul fáj, de csak pár másodpercig. Olyan, mint a scifikben egy hibás áramkörös robot helyreállítódása...

Jobb oldali arcmimikám pofazacskótól felfelé még mindig nincsen. Seb környéke érzéketlen. 
De tényleg kis apró lépésekben javul a helyzet.

-

A szemem rendkivül zavar, sosem volt vele bajom és ez az állapot már hetek óta tart. Hiába megyek el bármilyen szemészhez, a műtétre hivatkozva (jogosan) türelemre intenek. A szemcseppen és műkönnyön kivül nem tudnak mit ajánlani, illetve "pihentessem sokat".
A látásom egyébként visszatért mostanra rendesen, kicsit még javult is a korábbihoz képest.

Az hihetetlen, hogy 2 hónapja volt a műtét és már rendesen dolgozok, mászkálok, gyakorlatilag mindent ugyanúgy csinálok.
Sajnos a nagy életmódváltós fogadkozásból semmit sem tartottam meg... kóla, chips, édesség, energiaital, hajnalig munka... minden visszatért.

Gyarló ember vagyok :)

 

süti beállítások módosítása