egy küzdelem naplója

Agydaganat-napló

Agydaganat-napló

...ennyi volt?! (18+)

2023. december 22. - Daganat Agy

Mielőtt tovább olvasol, a tegnap esti "Mi történt a szememmel?!" bejegyzést olvasd el, mert szükséges a megértéshez és az időrendhez. Beraktam úgy a sérült szemről készült fotókat, hogy csak akkor jönnek elő, ha direktben rákattintasz, tehát nem muszáj ezeket megnézni, próbáltam szövegesen is leirni a helyzetet.

Ott tartottunk, hogy a csütörtöki műtét jól sikerült, kedd reggel hazaküldtek. Mászkáltam a városban a családdal, otthon pedig abszolút jól éreztem magam, már rendesen dolgoztam is.

A szemem borogatását, tornáztatását fél óránként ugyanúgy csináltam éjjel-nappal, de már kedden tudtam aludni 2-2-2 órát úgy, hogy a borogatás kihagyása nem okozott visszaesést.

A műtét előtt volt természetesen átbeszélés az altatóorvossal is, ahol felhivtam a figyelmüket arra, hogy az állkapcsom könnyen ki tud akadni, erre figyeljenek majd oda. Felirta, fel is van tüntetve a kiadott papirokon. Mosolyogva mondta, hogy majd felkötik az államat.

A műtét utáni ébredéskor azonnal tudtam, hogy megtörtént a kiakadás, mert az állkapcsom jobb oldala feszült, ismerősen fájt és fájdalmas volt ennem, 2 cm-nél nagyobbra nem nyilt ki a szám. Mivel azonban a teljes jobb oldala az arcomnak egy duzzanat volt, gondoltam majd visszatér az élet az állkapcsomba is pár nap alatt. Előfordult már párszor, tudtam mire számithatok az állkapcsom kiakadása kapcsán...

Végül az eredeti olvasószemüveget és kozmetikai pamacsot használva megoldottam a dolgot, vigan tudtam dolgozni az asztali gépemen egész nap, hajnali 2.30-kor mentem el aludni.

4:17-kor hatalmas és ordítóan fájdalmas reccsenésre ébredtem...

Ez csütörtök hajnali órák, a műtét utáni hetedik nap. A szemem nagyon szépen gyógyult, a mindenki által emlegetett 2-3 hónapot leröviditettem 7 napra. Büszke voltam magamra. Az agydaganat műtét utáni kettőslátás pedig előfordul, de ahogy gyógyulok, a két szem is egyre jobban összedolgozva kiküszöböli a problémát.

A jobb arcom még mindig egyhén lógott, ahogy ment le a duzzanat, egyre jobban nézett ki. Viszont a jobb szemem kb 1.5 centivel került lejjebb a balhoz képest, ezt betudtam annak, hogy onnan szedték ki a daganatot, tehát mögötte még van mit javulnia a szervezetnek, ezt bizzuk a gyógyszerekre és a szervezetemre.

4 óra 17 perc

Az orvosok előirásait betartva 45 fokos döntött pozicióban kell aludni ilyen műtétnél, hogy az agy legyen a legmagasabban. A kórházi ott tartózkodásom alatt ezt kevesen tartották be, szinte mindenki oldalt fekve, vagy hanyatt, de vizszintesen húzta a lóbőrt. A betegtársam magzatpózban aludt, igy minden felébredése után tévképzetei voltak, más és más helyszinekre és időpontokra emlékezett,. Mindez azért (is), mert a műtött terület nem tudott pihenni. Én mint a katonatiszt, 45 fokos pozició és úgy alvás... Mivel a borogatás miatt 20 percnyi időim voltak szundizni, annyira nem okozott gondot (lófszt nem).

Szóval csütörtök hajnalban másfél óra alvás után arra ébredtem, hogy valami iszonyat nagyon reccsen a fejemen belül és krvára fáj. Tudtam, hogy kiakadt az állkapcsom ismét, lehet menni az orvosi ügyeletre...

Felültem az ágyon és megvakartam az államat. Eltűnt a feszülés. Ki tudom nyitni a számat, mozognak a mimikai dolgok. MIVAN???

A műtét során tényleg kiakadt az állkapcsom, csak éppen úgy is maradt! Hat rohadt hosszú napig...

Én a tünetekből nem jöttem rá, hogy most vagyok kiakadt állapotban, kezeltem a szememet, lohasztottam le a duzzanatot a feemről. A borogatásnak köszönhetően az inszalagok is befeszültek és helyére rántották a kiakadt csontot.

AZONNAL megszűnt minden feszülő érzés, a szám kinyilik rendesen, van harapóerőm is. Még fáj, amikor eszek, a két csont találkozása nem köszönte meg a helyrerántást. 

A jobb szemem pedig visszakerült a helyére, egy magasságban a másikkal. A kettős látások 99%-ban megszűntek.

Csütörtök délelőtt dolgoztam, délben gondoltam alszok pár órát. Arra ébredtem, hogy az állkapcsom kiugrott a helyéről megint, de óriási szerencsémre csak pattant egyet és ment is vissza. Ez természetes (nálam), mert kicsit olyan, mint a földrengésnél az utórengés, azaz utókiakadás.

Alvás helyett inkább dolgoztam tovább, aztán csütörtök éjfél előtt elmentem aludni. Mélyen, boldogan aludtam 3 órát, a szemem szárazsága ébresztett fel.

Borogatom, szemcseppezem, de igazából már csak a szemszárazsággal kell foglalkozni, mert a műtét miatt még a szemhéj magától nem csukódik le teljesen, de ki sem nyilik. Pislogni tudok vele, tehát ébrenléti állapotomban jól működik és a látásom is jó. A két szem még csizsolódik egymáshoz, ha nem kell olvasnom vagy gépelnem, akkor teljesen rendben van. Számitógép előtt ülve pedig a jobbot letakarom, pihenjen.

Összefoglalva tehát a műtétet követő hetedik napon mondhatom, hogy jól vagyok. Túl jól.

Az elmúlt 3 hétben kétszer voltam életveszélyes állapotban az agyi ödéma miatt, 1 hete műtöttek. Egy rohadt náthát nem heverek ki ennyi idő alatt!

Félreértés ne essék, nem hálátlan vagyok a sorsnak, csak a dolog amplitudója zavar rettenetesen. Egyszer fent, nagyon lent, nagyon fent. Innen lehet borzasztóan nagyot esni ismét és még van hátra 9 nap ebből az évből...

Mi történhet még? Rám esik egy meteor? Leég a házunk? COVID miatt zombik lesznek az emberekből?

Mindenki azt javasolja, hogy pihenjek. Mit pihenjek ki? A lefogyott kilók jönnek vissza, étvágyam van. Tévézni nem szoktam, meg az amúgy sem pihentetné a szememet, az agyam pedig pörög a háttérben úgyis.

Párom már csak legyint, amikor megyek vissza a gép elé. Ismer jól és nagyon összeillünk. Természetesen a családdal is vagyok, de ők ilyenkor alszanak. Ébresszem fel őket, hogy apa unatkozik? 😊Sok tervem van a jövőre nézve, amik szerelemprojectek, nulla bevétellel. Van aki kertészkedik, van aki festeget. Én más kreativ szakmában dolgozom és a "dolgozom" nem mindig jelent tényleges pénzkereső munkát.

Amikor rádöbbentem, hogy visszaugrott az álkapcsom és ezzel helyreállt minden, az jutott eszembe, hogy valaki most szórakozik velem. Ezt a csodálatos gyógyulást felakasztom disznek az idei karácsonyfára és hálát adok érte a sorsnak. De ha találkozunk, lenne pár kérdésem hozzá…

Van egy jó pár éves filmsorozat, Dead like me a cime (magyarul Haláli hullák). Azzal kezdődik, hogy egy űrállomásból kirobbanó WC agyoncsap egy tinilányt, akiből Kaszás lesz.

Amazon.com: Dead Like Me: Season One – Volume One (Episodes 1-7) –  Amazon.com Exclusive : Mandy Patinkin, Ellen Muth, Callum Blue, Jasmine  Guy, David Grossman, James Whitmore Jr., Peter Lauer: Movies & TVNagyon humoros, szellemes és abszurd. Rohadtul úgy érzem, hogy valahogy belekeveredtem a tévédobozba és a Kaszások velem szórakoznak. 

Ez a kép pár perce készült, a nyolcadik napon ilyen a szemem:

nyolcadiknap.jpg

Két ünnep között varratszedés, a szövettan eredménye január elején lesz meg, valamint a 6 hetes kontoll is hátra van. Beszámolok a fejleményekről, ha történik valami. 

süti beállítások módosítása